Contact
Leden Login
Ledenoverzicht
Zoeken
Zoeken
Nieuws
Agenda
Kennisbank
NOA voor particulieren
Herken de vakman?
Consumentenvoorwaarden
NOA-garantie
Lage btw
Geschillencommissie
NOA voor ondernemers
Lid worden van NOA
Q&A lidmaatschap
Voorwaarden & garantie
Ledenvoordeel
Begunstigende Leden
NOA Magazine
Over NOA
Wie is en wat doet NOA
Missie & visie NOA
Organisatiestructuur
Het Huis van de Afbouw
NOA Ledenpanel
Ledenoverzicht
Kennisbank
X
Menu
Contact
Leden Login
Ledenoverzicht
Zoeken
Zoeken
Nieuws
Agenda
Kennisbank
NOA voor particulieren
Herken de vakman?
Consumentenvoorwaarden
NOA-garantie
Lage btw
Geschillencommissie
NOA voor ondernemers
Lid worden van NOA
Q&A lidmaatschap
Voorwaarden & garantie
Ledenvoordeel
Begunstigende Leden
NOA Magazine
Over NOA
Wie is en wat doet NOA
Missie & visie NOA
Organisatiestructuur
Het Huis van de Afbouw
NOA Ledenpanel
Kennisbank
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA
--- Kies een categorie ---
Stukadoren & Afbouw
Natuursteen
Vloeren & Terrazzo
Plafond- en Wandmontage
Home
Kennisbank
“Geef nooit korting”
Vragen uw klanten vaak om korting? U hoeft dat helemaal niet te geven. Geef wel goede uitleg over uw prijsvorming, want klanten willen natuurlijk niet teveel betalen. Het is een hardnekkig misverstand te denken dat klanten alleen zaken met u willen doen als u korting geeft. Er zijn juist heel veel goede redenen om géén korting te geven.
Mooie foto’s maken met je smartphone
Wist je dat je met een paar handige instellingen en een app met je smartphone professionele foto’s kunt schieten. Omdat je je mobiel altijd bij de hand hebt, maak je snel een foto van een eindresultaat of juist een voor én na foto. We geven een aantal praktische tips.
Neuromarketing voor het mkb
Neuromarketing bestaat al een jaar of 20, maar is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de wetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Het doel van neuromarketing is mensen onbewust via hun brein aan te sporen tot koopgedrag.
Klanttevredenheid toetsen
Hoe tevreden zijn uw klanten over het geleverde werk en uw dienstverlening? Met een klanttevredenheidsonderzoek houdt u zicht op de tevredenheid van uw klanten. Hoe pakt u dat aan?
Gratis KOMO-bestekservice
Speciaal voor bestekschrijvers (architecten, ontwerpers, constructeurs en bestekdeskundigen) heeft KOMO een catalogus met bestekspecificaties. Deze is gratis beschikbaar.
Het stukadoren van veestallen en dierendagverblijven
Oplettendheid is geboden als u voornemens bent om veestallen of dierendagverblijven te gaan stukadoren. Hanteer hiervoor de officiële richtlijn, die onafhankelijk opgesteld en uitgebracht is door het Technisch Bureau Afbouw. Deze verblijven moeten letterlijk tegen een stootje kunnen en dat vergt een goede ondergrond en verwerking van de pleisterlaag.
Voor- en nadelen van BIM
BIM is een hulpmiddel om virtueel te bouwen. Werken met het Bouwwerk Informatie Model vraagt zeker om ketenpartners. Maar BIM zal het communicatieprobleem in de bouw niet oplossen. Wel kan het calculatietijd besparen en faalkosten reduceren. Is BIM daarom wat voor jou?
Vraag & antwoord praktijksituaties AVG
We hebben de meest gestelde vragen & antwoorden voor u op een rijtje gezet.
Wat is lean planning?
Lean planning is een andere aanpak voor het maken van een traditionele bouwplanning. Lean planning betekent feitelijk dat een volgende activiteit wordt uitgevoerd wanneer de voorgaande erom vraagt; niet eerder én niet later. Maar wat zijn de voordelen?
vorige
1
2
…
3
4
5
6
7
…
28
29
volgende
Sector
Stukadoren & Afbouw
Natuursteen
Vloeren & Terrazzo
Plafond- en Wandmontage
Categorie
Arbeidszaken en CAO
Scholing
Juridische en fiscale zaken
Innovatie en techniek
Politiek en wetgeving
Mijn bedrijf organiseren
Onderzoek en rapportages
Overig