Social media kanalen bepalen welke berichten meer of minder worden getoond. Als jouw berichten interessant zijn en mensen daardoor langer op het kanaal blijven, dan wordt jouw account aanbevolen bij potentiële klanten. Tijdens deze cursus leer je meer over algoritmes van social media kanalen - of dit nu Facebook, LinkedIn, Instagram of iets anders is - en ga je snappen wat er nodig is voor jouw account om daarmee klanten aan te trekken en te behouden.
Met andere woorden, je berichten zullen vaker verschijnen in de feeds van mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat je deelt. En die jou of je bedrijf nu nog niet volgen. Daar liggen dus enorme kansen! Mensen, die interesse hebben in jouw producten of diensten, zullen jouw account ontdekken, je gaan volgen en mogelijk daarna klant worden.
In de deze lesdag uit de NOA-Ondernemersopleiding leer je het algoritme van jouw social media kanalen beter begrijpen. Je leert hoe je hierop inspeelt om je bereik - buiten je eigen volgers - te vergroten. Ook leer je hoe je volgers vasthoudt, hoe je je teksten optimaliseert en hoe je # inzet. Verder leer je hoe je een social media plan maakt en heel praktisch hoe je een slimme contentplanning maakt, zodat er continuïteit in je social media blijft zitten.
Je deelt content waar jouw volgers écht op zitten te wachten. Daardoor haal je resultaat uit je social media en dat zorgt ervoor dat je met een dikke glimlach met je social media aan de slag gaat.
Susan van Schooten, communicatieadviseur en -trainer
Locatie: NOA, De Smalle Zijde 20A, 3903 LP Veenendaal
Aantal: Minimum aantal deelnemers: 10 (maximaal 20)
Duur: halve dag, van 16.00 tot 20.30 uur
Wanneer: 16 april 2025
Cursusprijs: € 160,00 excl. btw
Bekijk alle cursussen (en voorwaarden) die NOA in het Winterprogramma heeft opgenomen.
Deze cursus is onderdeel van de NOA Ondernemersopleiding; 10 praktische lesdagen om allerhande ondernemersvaardigheden te verbeteren en slimmer én met meer rendement te ondernemen. Wil je deelnemen aan de volledig ondernemersopleiding? Bekijk die hier.
Om er zeker van te zijn dat je geen robot bent, is het mogelijk dat het systeem je vraagt een eenvoudige optelsom te maken. Je moet dit antwoord dan verplicht geven om het formulier te kunnen verzenden.