USP Marketing Consultancy heeft in opdracht van TBA onderzoek gedaan naar de trends en ontwikkelingen in de afbouwbranche. Naast afbouwers zijn ook aannemers en corporaties bevraagd naar kansen en knelpunten. Er is een uitgebreide rapportage opgesteld, die gratis beschikbaar is voor de gehele branche.
Ondernemers van stukadoors-, vloeren-, terrazzo-, plafond- en wandmontage-, blokkenstel- en lijmbedrijven zijn bevraagd en ook aannemers en vertegenwoordigers van corporaties. Hierdoor wordt inzichtelijk hoe u als afbouwer naar uw markt kijkt en welke aspecten opdrachtgevende partijen van belang achten.
Op de vraag ‘Wat is de grootste kans voor de komende vijf jaar?’ geven opdrachtgevers en afbouwbedrijven verschillende antwoorden. Ten opzichte van 2011 zijn er verschuivingen in de trends die afbouwers en zakelijke opdrachtgevers benoemen. Renovatie én duurzaamheid herkennen opdrachtgevers als even belangrijk. Afbouwbedrijven beschouwen renovatie als meest kansrijke segment.
De succesvolle afbouwbedrijven van de toekomst spelen slim in op de trends, die uit dit (en vorig) onderzoek zijn te herleiden. Door te anticiperen op marktontwikkelingen zorgt u er voor dat u en eventueel uw medewerkers kunnen (blijven) voldoen aan een veranderende vraag.
Download de samenvatting met belangrijkste conclusies en aanbevelingen