Speel in op het clubgevoel
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA

Tips voor een goed sponsorbord

Advertenties maken is een vak apart, maar met een beetje oefening kom je zelf al een heel eind. Sponsor je de plaatselijke sportvereniging, dan is de kans groot dat je een bord op mag hangen om je bedrijf te promoten.

Er zijn belangrijke elementen die thuis horen in een advertentie, maar realiseer je dat je op een sponsorbord een keuze moet maken:

  • logo
  • URL van je website
  • telefoonnummer en e-mailadres
  • verwijzing naar social media
  • omschrijving van je aanbod
  • omschrijving van je actie 

Slogan

Voor een sponsorbord is een leuke slogan, die past bij de vereniging en diens activiteiten, een blikvanger. Kies de juiste slogan en de klant kiest jou. Was zaken doen maar zo simpel. En toch zit er kern van waarheid achter deze gedachte. Bedrijven en ondernemers die er in slagen met een treffende slogan de juiste snaar te raken bij potentiële klanten hebben meer kans op succes. 

  1. Hou het zo simpel mogelijk
    Nee, één woord is zelden genoeg. Gebruik kernwoorden die direct met je bedrijf te maken hebben of in je missie staan.
  2. Zorg dat ie kleeft
    Sommige slogans weten we jaren later nog steeds. Zorg dat onze hersencellen er simpelweg niet vanaf komen. Sterk, simpel en snel, dat wordt jouw slogan.
  3. Maak ‘m onderscheidend
    Je wilt je onderscheiden van de anderen. Een creatieve en originele slogan is een sterk wapen.
  4. Geef een positieve draai
    Je spreekt de klant aan in de taal die hij spreekt. En zeg wat hij horen wil. Dus jij hebt de oplossing of beleving waarnaar hij op zoek is.
  5. Blijf bij je merk
    De beste slogans geven lading aan je merk.

De volgende tips zorgen ervoor dat jouw bord opvalt tussen alle andere sponsorborden: