Een krachtig profiel op LinkedIn heeft verschillende voordelen. Je presenteert jezelf - en daarmee jouw bedrijf - op professionele wijze. Je laat zien wie je bent, wat jouw achtergrond is en waarin jouw expertise ligt. Alle reden dus om er even goed voor te gaan zitten en jouw profiel gedegen vorm te geven.
Heb je al een LinkedIn profiel dat je met onderstaande tips verder gaat professionaliseren? Voorkom dan dat al je contacten elke kleine wijziging meteen te zien krijgen. Via ‘Setting’ zet je de ‘Activity Broadcasts’ uit, waardoor er niet direct meldingen worden gemaakt. Vergeet niet dit na afloop weer aan te zetten!
Bekijk eerst de video met starttips van communicatie-expert Daniëlle de Jonge.
Een (professioneel) genomen foto waarop je gezicht goed zichtbaar is en met een rustige achtergrond. Kies voor een foto waarop je glimlacht.
Kies voor een prikkelende titel met jouw kenmerkende eigenschappen. Bedenk: dit is wat mensen zien als jouw profiel in (zoek)overzichten naar boven komt.
Pas deze aan, zodat alleen je naam zichtbaar is. Deze URL gebruik je bijvoorbeeld in jouw e-mailhandtekening, op je visitekaartje of op de bedrijfswebsite.
Voeg minstens twee websites toe. Bijvoorbeeld: bedrijfswebsite, een pagina met referenties van klanten, je bedrijfspagina op NOA.nl, de Facebookpagina van jouw bedrijf, etc. Kies voor een benaming die meteen duidelijk maakt wat voor site het is.
Koppel je profiel aan andere online presentaties: zo kun je op je website laten zien dat je een LinkedIn account hebt, koppel je je bedrijfspagina op NOA.nl aan je LinkedIn en link je bijvoorbeeld met je Twitteraccount of dat van jouw bedrijf.
Zet interesses en contactgegevens in je profiel. Vergeet je verjaardag niet, je kunt er zomaar leuke felicitaties door krijgen.
Schrijf de samenvatting voor jouw profiel. Kies voor een mix van bedrijfsinformatie, het aanbod en de manier van werken en jouw persoonlijke expertise. Vraag eventueel een collega om hulp als je moeite hebt een samenvatting te schrijven.
Omschrijf relevante ervaring en geef kort weer wat typerend voor het bedrijf is.
Je kunt maximaal 50 vaardigheden invoeren, kies wat specifiek op jou van toepassing is om de lezer een snel overzicht van jouw capaciteiten te geven.
Vermeld de relevante opleidingen en cursussen die je hebt gevolgd.
Wil je effect behalen met het plaatsen van updates, op die manier klanten aantrekken en de contacten met je bestaande netwerk versterken? Plaats dan wekelijks een nieuw bericht.